God Of Highschool - prvé epizody / ANIME

God of Highschool má na MALu nadpriemerné hodnotenie. Pôvodné dielo, teda manhwa, mi bolo tiež našimi divákmi už párkrát doporučené. Takže, naplnilo nové anime moje očakávania?

God of Highschool je anime z letnej sezóny 2020 od štúdia Mappa, ktoré bude mať v prvej sérii trinásť epizód. V čase písania tejto recenzie je vonku sedem a ja som krom poslednej videl všetky. Pre God of Highschool (ďalej ako GoH) je pomerne ľahké opísať premisu. V kóreii je súťaž bojových umení a športov pre všetkých stredo-školákov, ktorí sa dostali cez komisiu. V turnaji sa proti sebe stretnú najrôznejšie štýly ako karate, taekwondo, capoeira, šermiari, a tomu kto porazí všetku svoju konkurenciu bude splnené jeho najväčšie želanie.

Príbeh má aj náznaky toho, že tam je čosi viac, že to nie je len o tom. Hlavná postava evidentne je niečim iná a výnimočna - sama o tom nevie, ako to už býva, a dnes to považujem za klišé. V pozadí sa zase skrývajú organizácie so svojim vlastným cieľom a celý ten turnaj je vlastne o niečom viac. Je spomenutá aj prítomnosť božstva a vnútornej sily. Po prvotných šiestich epizodách však môžem povedať, že príbeh, ktorý sa má tlačiť dopredu ide skôr do ústrania. Každý ďalší diel je horší ako ten pred ním a divák môže nadobudnúť pocit, že autor vlastne nevie, čo chce príbehom povedať. Azda nič, sa vidí aspoň mne.

Smerovanie je zle nastavené a celé sa to vydalo nesprávnou cestou ako si prečítate v ďalšom odseku.

Tri hlavné postavy sa v turnaji zoznámia, vzájomne sa podporujú, a stanu sa kamarátmi. Jeden diel sa dokonca zatúlal do pofidérnej svadby, vycucnutej z neprítomného plotu. Zo svadby vďaka hrdinom zošlo a darebák utiekol. Príbeh sa absolútne nikde touto epizodou neposunul a rovnako to nič nedalo postavám. Môj divácky pocit bol, že už v prvých piatich epizódach sledujem epizódny filler. Tu a tam som sa v danom dielu dozvedel cieľ jednej z hlavných postáv, ale takto sa flashbacky skutočne nerobia. Bola to nuda a utrpnie, ostatne ako zvyšok celej série.

Človek by povedal, že keď už je to o tých bojoch, tak aspoň tie budú divácky zaujímavé a chytľavé, naopak ani tu GoH nedokázal uspokojiť. Som presvedčený, že je to chybou predlohy spôsobenou nedostatkom sekvencíí v paneloch.Postavy dostávajú prvú polovicu na čuňu a na konci vytiahnú "secret art", ktorý ich z problému dostane a zápas vyhrajú. Prečo sa dobrovoľne nechávajú zraniť a sú neschopní, aby potom vytiahli pred celou arénou tajnú techniku, ktorú mohli použiť hneď netuším. Evidetne chcú zdvihnúť PPV, ktoré tu ale neexistuje, takže naozaj neviem.

Samotné tajné techniky ale tiež nie sú v ničom odlišné ako techniky, použité pred nimi. Rovnaká technika akurát sa odohrajú nové farbičky, rýchly strich a záblesky a v zápäti ide druhá postava k zemi s ťažkými zraneniami. Peak tejto smiešnej promenády pre mňa osobne nastal v momente, kedy šermiarka porazila svoju súperku vďaka tomu, že nepoužila meč, lebo má vlastne svoj "secret art" bez meču. Má mozole na rukách z ťažkého trénovania s mečom, ale von koncu je schopnejšia bez neho. Bol to rovnaký stereotyp ako v predošlých bojoch. Prvú polovinu prehrávaš, aby si na koniec so zraneniami použil skrytú techniku a porazil súpera. Táto šablona sa opakuje stále dookola, je to smiešne a ani to nefunguje.

Anime nemá silný (žiadny?) príbeh a rozhodne nie je pre ľudí, ktorých baví boj, či už reálny alebo v anime. Reálny tu takmer nie je, a taký ten nadprirodzený so super power, vnútornou silou, či za použití nejakej entity od ktorej si požičajú silu je buď off screen alebo strihnutý dostatočne skoro pred tým ako sa čosi stane. Za 120 minút, ktoré som videl bola impozantná iba jedna. Odohráva sa v súboji dvoch hlavných protagonistov. Mappa na minútu zvládla strihať POV kameru s normálnou kamerou, zápas bol plynulejší, nie toľko strihaný, bez špeciálnych techník. Skrátka surový a dynamický zároveň.

Dve veci, na ktorých by to malo stáť nie sú prítomne. Takže to musia logicky zachrániť postavy.

Nie, sú stereotypné a únavné. Hlavná postava evidentne nemá pred súťažou žiadnych kamarátov hoci jej morálny profil je nastavený vysoko a každému pomáha. Asi nemal prosto šťastie na ľudí vo svojom okolí a až stúpil do súťaže našiel pravých kamarátov. Takže klasický, v hlave veľmi jednoduchý, morálny správňak, ktorého zaujíma najmä bojové umenie. Druhou hlavnou postavou je miestny drsný bitkár, ale chodí poctivo na brigádky a do práce. Stará sa iba o seba, ale von koncu tiež nemal iba štastie na kamarátov a konečne ich našiel. No a treťou postavou je slečna, ktorá sa snaží zachrániť v rodine dedený a umierajúci šermiarsky šťýl. Keďže sa celý život venovala iba nemu, nemá žiadne kamarátky. Títo traja sa v skutku našli.

Šesť dielov som dal iba z úcty k Mappe, audiovizuál nemá veľa slabších chvílok, iba tie boje sú nezáživne spravené  (tvoria 70% celého screentimu) pre nedostatok pohybu, alebo materiálu. I sa tam čosi, ako som už úvodom spomenul, na pozadí dačo melie, a aj by ma to možno zaujalo dostatočne na to, aby som dal originálu šancu. Avšak, vďaka postavám neprejavujem najmenší záujem sa do predlohy pustiť. Anime dopozerám a potom na neho prosto zabudnem.

2.5/10
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10