Gantz - kniha 12 / Manga

„Návrat do Gantzova světa nebyl nikdy tak hořký.“ A ona hláška rozhodne neklame.

Gantz sa vracia tak ako ho všetci milujú. Po minulom slabšom, ale rozohrávacom zväzku Hiroja Oku predstavuje knihu, na ktorej obsah sme zvyknutí. A to rozhodne nie je žiadný nudný stereotyp. Kei je znovu jednou z postáv s najviac priestorom, znudený Izumi začína dávať zmysel po nakúsnutí jeho minulosti a na scénu sa dostávajú nové hračky proti mimozemšťanom!

Prvá tretina dohráva už pre čitateľov staré udalosti z predošlej knihy s veľmi dobre nastavenými panelami a vynikajúco vťahujúcou atmosférou. A hoci fiktívne mŕtvoly asi nikdy nebudú pôsobiť tak ako tie reálne z márnice, tak práve vďaka práce s panelami sa bojíte spolu s Keiom. Navyše vďaka tejto správnej atmosfére sa dá trpieť spolu s postavou pri prehľádávani medzi mŕtvimi, a Kei prvýkrát pôsobi skutočne zamilovane. Potom ale začne hra, na ktorú všetci čakajú. Hra o prežitie. S novými záporákmi sa predstavujú i noví kolegovia v boji a nové zbrane. A narozdiel od predchádzajúceho zväzku priestor dostáva viacero postáv, príbeh sa tak rozvetvuje a je chytlavejši.

Občasná vsuvka afroamerických turistov zase vracia vtip do deju a to i v prípade, že im nerozumiete - nemajú preklad. Väčšina z nových hráčov ale pôsobi ako Angel z posledných filmových X-menov - nepotrebne a iba do počtu. Nuž, je to jeho štýl, ktorý využíva pri každom novom nábore. Navyše tam je panda, prečo? K novým hračkám patrí i super bike, na ktorom tam Kei prišiel ale nijako ho ďalej nevyužil a stal sa tak úplne zbytočným prvkom. Dá sa predpokladať, že neskôr vďaka nemu niekto zachráni situáciu a teraz tam bolo dané len kvôli  tomu, aby sa nikto neskôr nepýtal, kde sa vzalo. No takto sa to nerobí a prvotný dojem super sa rýchlo stratil a nahradil ho pocit ďalšej pandy. Našťastie to zachránil meč, ten je epický.

Hiroja ale prekvapivo útočí bublinami s textom viac ako obyčajne a útočí sakra dobre. Zároveň po strašne dlhej dobe môžem s kľudom napísať, že s miestom na stránkach bolo nakladané dobre, dokonca aj dvojstránky boli konečne využité na zdôraznenie dôležitosti daného momentu. Bonusový materiál na konci bol príjemným zakončením.

Kresba nenecháva veľa prázdných pozadí a k danému titulu sa hodí ako vždy. Problém nastával iba u vzdialenejších živých objektov v detailoch, vtedy siluety postáv vyzerali... pomerne komicky. Všetká česť grafikovi, ktorý sa pohral s nápismi v nákupnej štvrti a parádne umiestnenými zvukovými efektami dotvárajúci zážitok. Výhrady mám ale u textu s anglickým obsahom od pánov s čiernym odtieňom pokožky. Nie tak ako zvolené písmo pre nich, ako nevycentrovanie v bublinách lebo zarovnávanie doľava bolo neskutočne rušivé. Áno, má to pôsobiť ako komická vsuvka. Ale to mi došlo už vďaka zvolenému fontu. Výjma tohoto je české vydanie ako vždy podarené.

Spočítané a odčítané, bola to paráda s veľa novým a záživným. Modrá farba predsa len dokazuje, že neznamená úpad do horšieho a hoci leto iba začalo, už čakám na jeho koniec pre ďalšie vydanie. Inak, uvedomujete si, že už máme za sebou tretinu z celkového počtu 37. zväzkov? Fajn, chýba pol percenta, no...

8.0/10
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10