Samurai Flamenco / Anime

Cesta rádoby superhrdiny za tím, aby se stal skutečným.

Uplatnit se v anime byznysu není nejjednodušší a i když se občas zvenčí může zdát, že vše probíhá v pořádku, nemusí tomu tak vždy být. Proto oznámení bankrotu studia Manglobe na podzim minulého roku vyvolalo šok v anime komunitě, protože studio vyprodukovalo několik velmi oblíbených a kvalitních sérií, například Samurai Champloo, Kami nomi zo Širu Sekai, nebo Ergo Proxy. V dnešní recenzi se podíváme na poslední originální anime z produkce tohoto studia, superhrdinského Samurai Flamenco.

Hidenori Gotó, městský policista v Tokiu, by snad v životě nemohl mít větší pohodu. Má dobrou práci, krásnou a chytrou přítelkyni a v životě ho ještě mnoho čeká. Zcela náhodou ale narazí na Masajošiho Hazamu, začínajícího modela, který se mezi popelnicemi převlékal do svého superhrdinského obleku. Masajoši byl totiž od malička velký fanoušek superhrdinů, a tak se rozhodl jedním stát. Stát se Samurai Flamencem, ochráncem spravedlnosti, který se nikdy nevzdá, nikdy se nebude ukrývat, nikdy nebude poražen a nikdy nepodlehne zlu. Jenže on nemá žádné superschopnosti, ani mu nikde neleží miliardy na vývoj vlastního superobleku. Je asi tolik superhrdinou jako Mumen Rider z One Punch Mana, ale nechybí mu odhodlání, odvaha a trocha naivity.

Jakmile se vám seriál pořádně představí, všechny vaše očekávání vyhodí z okna a začne vám vyprávět se stejnými postavami úplně jiný příběh. Tohle se během dvaceti čtyř dílů stane celkově třikrát, a abych se dostal hned k věci – Samurai Flamenco je režisérský guláš. Šílenou zápletku následuje další šílená zápletka, jenže divák je ponechán daleko za postupem příběhu, protože se nemá chytit čeho pevného. Vše, co o seriálu víte, může během mžiku přestat platit. Existuje teorie, že místnost obsahující nekonečno opic a nekonečno psacích strojů by jednou sepsala kompletního Shakespeara. To sice zní přehnaně, ale v případě Samuraie Flamenca bych se nedivil, kdyby všechny zápletky probíral s místností plnou opic. Přicházejí totiž z ničeho nic a přitom mají obrovský vliv na všechno, co vás v příštích dílech čeká.

Možná se nyní ptáte: „Proč bych měl věnovat takovému seriálu čas? Vždyť to zní jako naprostá slátanina!“ A měli byste naprostou pravdu, Samurai Flamenco je naprostá slátanina. Jenže důležité je, z čeho je vlastně Samurai Flamenco složený. Každá z těch tří velkých zápletek totiž zcela změní žánr seriálu a postupně procházíme čtyřmi hlavními žánry superhrdinských seriálů a filmů. Od příběhu o normálním klukovi, který se chtěl stát hrdinou ve stylu Kick-Ass, přes klasickou americkou akční sérii o jednom hlavním superhrdinovi, dále si zavzpomínáte u Power Rangers a nakonec skončíte u moderního komiksu, který používá nadpřirozené úkazy světa komiksu pro rozvoj svých postav.

Proto je pro mě také těžké pořádně toto anime ohodnotit, zvláště pokud bych k němu měl připsat nějaké číslo. Pokud bych totiž měl hodnotit klasickým způsobem, kdy postupně proberu animaci, postavy, příběh a hudbu, Samurai Flamenco bych moc pěkné skóre nedal. Animace je obstojná, ale je viditelné, že postupem času docházel rozpočet. Postavy jsou sice zajímavé a uvěřitelné, jenže v šíleném průběhu seriálu se nemají jak pořádně vyvinout či upevnit. Jenže na druhou stranu vzdává hold všemu, co může superhrdinský žánr nabídnout a pro kohokoli, kdo vyrůstal se stejnými komiksy jako tvůrce Samurai Flamenca, je toto anime zázrakem seslaným posledním dechem studia Manglobe.

Proto mé skóre na konci recenze berte jako mé zcela kritické zhodnocení seriálu, ale mé doporučující hodnocení seriálu je: „Pokud máte rádi superhrdinský žánr jako celek, zkuste to.“ Pokud bych patřil do cílové skupiny, jistě by i číselné skóre bylo lepší a rozhodně bych se nedivil, kdyby někdo seriál ohodnotil lépe. Směs žánrů je totiž ve výsledku, jako když pejsek s kočičkou vařili dort. Pohlreich by vás s tímhle dortem poslal do háje, ale jestli si užijete jednotlivé ingredience, najdete si ve Flamencovi své.

4.0/10
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10