Útok titánů kniha 8 / Manga

Eren musí byť zachránený a preto sa vypracuje plán, avšak v tomto pláne sú skryté i iné úmysly.

Eren je v zajatí Vojenskej polície a nečaká ho nič pozitívne. Našťastie má kamarátov, ktorí spravia všetko preto, aby ho zachránili. A tí, ktorým nejde úplne o dôvody priateľstva, majú svoje vlastné zámery.

Slovíčko Útok, ktoré sa nachádza v názve, rozhodne nerobí hanbu tomu, čo vždy nájdem pod ním. Nie je to iné ani tentokrát. Už v ôsmej knihe, ktorá vyšla pod hlavičkou nakladateľstva CREW, dostávame všetci pravidelné množstvo ťažko predvídateľného diania, plno nových odhalení, akcie a samozrejme kopu ďalších otázok. Najnovší zväzok však priniesol i nejakú tú odpoveď, konkrétne sa rieši záhada ženskej títánky. V skutočnosti sa celý zväzok zameriava na ňu a všetky ostatné okolnosti idú stranou. Je to síce na škodu, že jeden zväzok sa vysporiada s jedinou dejovou linkou. Na druhú stranu je vyšperkovaná do detailu.

Titánka nebude priamočiara odpoveď, sprevádza ju plno akcie a premyslených plánov, ktoré dodávajú dynamickosti rozum. Dobre vypočítaný pomer rýchleho diania a rozvážnych dialógov spôsobuje správne vyladené napätie atmosféry pri čítaní. Áno, akcia plná naháňačky, bitiek a manévrov je výborne rozpanelovaná a stránky mi dajú šancu na vydýchnutie až pri rozhovoroch, ktoré tak isto nenechajú priestor na nudu. Bude to práve tým ako dodávajú všetkému tretí rozmer a hlavne pre nás fanúšikov objasňujú jednanie postáv. Každý kúsoček knihy prichádza na výslnie v správny čas a len pridáva už k dobre vygradovanej nálade.

Koncom zväzku sa omylom odhalí obrovské tajomstvo vytvárajúc ešte väčšie otázniky nie len u čitateľov, ale i u samotných postáv. Vďaka nim som si uvedomil ako je Hadžimeho svet doplnený o záležitosť ako je náboženstvo, ktorému nikdy neprikladám veľkú váhu, lenže smerom do histórie bolo využívané už dávno na neznalosť ľudí a na naplnenie dôvery. Milujem tieto detaily, ktoré dotvárajú celkový dojem a neskôr sú využité na rozvetvenie príbehu.

Všetko hore spomínanému robí česť kresba, ako som napísal, je správne rozpanelovaná a každý panel má obsah a uhol pohľadu, ktorý zabezpečí nestratitelnosť a nevytrhnutie z kontextu. U autora je vidieť vývoj v kresbe už po ôsmych knihách a neviem sa dočkať, s čím príde ďalej. Ovládol geniálne umiestnenie šrafovania, čoho výsledným dôsledkom je správne napasovanie sekvencií na seba, a teda v tomto nabitom dianí nie je priestor na stratenie prehľadu. Hanbu nerobia ani grafici a celý tím nakladateľstva, ktoré zabezpečilo českú mutáciu. Možno by som niekedy vytkol až moc zdrobnený text mimo bublín. Ibaže to mohol byť pocit najmä pri listovaní, keďže u samotného čítania mi veľmi zo zážitku neubudlo.

Ďalší zväzok bude pre rok 2016 posledný a prinesie neskutočne veľa akcie, pretože ôsmy, sakra vydarený zväzok, končí svojim názvom a už teraz sa neviem dočkať pokračovania.

9.5/10
1 2 3 4 5